Σχολική Διεθνοποίηση

Πολλές φορές, όταν ακούμε τη λέξη «σχολική διεθνοποίηση» θεωρούμε ότι πρόκειται για μια περισσότερο αφηρημένη και ενδεχομένως αβέβαιη έννοια θεωρητικού κυρίως επιπέδου. Ωστόσο η διεθνοποίηση σε ευρωπαϊκό τουλάχιστο σχολικό περιβάλλον αποτελεί ένα θεμελιώδη στόχο αρκετών σχολικών μονάδων τον οποίο και προσπαθούν να επιτύχουν κάτω από μια αρχική θέση συγκεκριμένων σαφών κα διακριτών διεργασιών ως αποτέλεσμα ενός μεθοδευμένου πλάνου οπού ιεραρχούνται οι ανήκες, θέτονται οι σκοποί και αναπτύσσονται οι δραστηριότητες.

Σε πρώτη άποψη σχολική διεθνοποίηση μπορεί να σημαίνει: 

  • μέγιστη δυνατή σύνδεση με το πρόγραμμα σπουδών - ενίσχυση του διεθνούς προσανατολισμού στο πρόγραμμα σπουδών.
  • συνεργασία με ένα σχολεία-εταίρους
  • επαφή μαθητών και των εκπαιδευτικών με διαφορετικές απόψεις, πολιτισμούς και εκπαιδευτικά συστήματα
  • καλύτερη κατανόηση και εκτίμηση των άλλων πολιτισμών
  • προώθηση της ευρωπαϊκής και παγκόσμιας ιθαγένειας
  • επίτευξη μεγαλύτερης ατομικής, πολιτιστικής και εθνική συνείδησης
  • εστίαση στη γνώση των γλωσσών και συνεπώς απόκτηση γνώσεων και δεξιότητων (όσον αφορά τις ξένες γλώσσες και τις κοινωνικές - επικοινωνιακές δεξιότητες).

Η διεθνοποίηση είναι ένας από τους στόχους του σχολείου μας, μέρος της αποστολής. Προετοιμάζουμε τους μαθητές μας για μια κοινωνία στην οποία η διεθνοποίηση, η μηχανοργάνωση και η ψηφιοποίηση παίζουν σημαντικό ρόλο. Αρκετά πανεπιστήμια παροτρύνουν τους μαθητές τους να παρακολουθήσουν τμήματα της εκπαίδευσής τους σε ξένο πανεπιστήμιο. Στα ιδρύματα για (ανώτερη) επαγγελματική εκπαίδευση νοείται επίσης η σημασία της διεθνοποίησης. Η αγορά εργασίας για την οποία ετοιμάζουμε τους μαθητές μας έχει γίνει πλέον ευρωπαϊκή ή και παγκόσμια αγορά. Επομένως, η απόκτηση γνώσεων γλωσσών και πολιτισμού των ευρωπαϊκών χωρών είναι αποφασιστικής σημασίας: «Η Ευρώπη είναι η χώρα μας».

Carolus Borromeus College, Helmond, Netherlands


Η διεθνοποίηση αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του προγράμματος σπουδών. Στοχεύουμε στη μάθηση σε σχολικό αλλά και «εξωσχολικό» πρόγραμμα σπουδών. Οι διεθνείς δραστηριότητες πρέπει να σχετίζονται με το περιεχόμενο του προγράμματος σπουδών μας και με τα συνήθη σχολικά θέματα. Το σχολείο μας ενημερώνει τους μαθητές για την ευρωπαϊκή τους ιθαγένεια θέλοντας να ενισχύσει αξίες όπως η ανθρωπιά και η ανεκτικότητα. Επιπλέον, θέλουμε να δώσουμε στους μαθητές μας την ευκαιρία να επωφεληθούν από τις καλύτερες δυνατές ευκαιρίες για σπουδές στο εξωτερικό για να αποκτήσουν μια πολλά υποσχόμενη θέση στην αγορά εργασίας. Η χρήση μερικών σύγχρονων γλωσσών - σε υψηλό επίπεδο - αποτελεί προϋπόθεση για να καθιερωθέι κάποιος επαρκώς σε διεθνές περιβάλλον. Η διεθνοποίηση συμβάλλει σε αυτό. Το σχολείο μας συμμετέχει σε ένα δίκτυο ευρωπαϊκών σχολείων συνεργατών και φιλοδοξεί να δώσει σε κάθε μαθητή τη δυνατότητα να συμμετάσχει σε μια εικονική ή πραγματική ανταλλαγή με μαθητές των σχολείων-συνεργατών μας μία φορά κατά τη διάρκεια της σχολικής του σταδιοδρομίας.

Het Baarnsch Lyceum (Baarn, Netherlands)


Το σχέδιό μας είναι να διαμορφώσουμε μια κοινή και ισότιμη προσέγγιση για να συνεργαστούμε με διεθνή θέματα και με τον τρόπο αυτό να διασφαλίσουμε προγράμματα σπουδών που ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις αυτές. Σύμφωνα με τα προγράμματα σπουδών για δευτεροβάθμια εκπαίδευση και εκπαίδευση ενηλίκων, το σχολείο θα βοηθήσει τους μαθητές να αποκτήσουν μια ταυτότητα που σχετίζεται με τη Σουηδική, αλλά και με τις Σκανδιναβικές, ευρωπαϊκές και παγκόσμιες κοινότητες. Σε ό, τι αφορά τη συμμετοχή σε διεθνείς δραστηριότητες, στοχεύουμε να κατανοήσουμε την πολιτιστική ποικιλομορφία, την προετοιμάζοντας και την κατανοώντας μια κοινωνία με συχνότερες επαφές σε εθνικό και πολιτιστικό πλαίσιο, καθώς και πολύτιμες διεθνείς επαφές, και εκπαιδευτικές ανταλλαγές καλών πρακτικών με ξένες χώρες..

Kunskapförbundet for Upper secondary, VET and adult education - Sweden

Υλοποιήθηκε από τη Webnode
Δημιουργήστε δωρεάν ιστοσελίδα! Αυτή η ιστοσελίδα δημιουργήθηκε με τη Webnode. Δημιουργήστε τη δική σας δωρεάν σήμερα! Ξεκινήστε